måndag 8 augusti 2011

Kneippbyn, glass och medeltidsmarknad

Mycket roligt har hänt idag. Först åkte vi till Kneippbyn. Där fanns både ett sommarland och ett vattenland. Inne på sommarlandet åkte vi tåg, karuseller, hoppade, klättrade och gjorde ett besök i Pippi Långstrumps hus, Villa villerkulla. 
Sedan blev jag trött och somnade i vagnen. 
När jag vaknade igen var vi inne på vattenlandet och det var bassänger och rutschkanor överallt. Jag badade lite men roades nog ändå mest av duschen.  

Sedan åkte vi ner till Visby hamn. Först tog vi en guidad tur med ett litet tåg runt hela Ringmuren. Jag satt snällt i pappas knä hela tiden. Efter detta åt vi glass på Glassmagasinet. Så nu har jag ätit glass på Europas största glassbar också (140 smaker uppe samtidigt). 

När det sedan var dags för lite promenad i den vackra staden så passade jag på att sova en stund igen och vaknade mitt i medeltidsmarknaden. Så mycket häftiga grejer och roliga människor överallt. 

Det doftade ljuvligt! Grillat vildsvin, nygräddat bröd, karamelliserade äpplen läder, skinn, trä mm. 
Mamma passade på att få lite energimassage och vips så lättade huvudvärken. Hoppas att det blir ett besök dit imorgon också. 

På vägen till bilen gick vi igenom den botaniska trädgården igen. Såå vackert!
Vi var hemma i bygdegården vid 20-tiden och det blev lite smörgås och annat innan duschning. Sedan somnade jag riktigt gott precis som föregående dagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar