torsdag 1 september 2011

Mormor på dagis


Imorse kom mormor hit till min stora glädje. Hon skulle lämna mig på dagis idag och få se lite mer hur jag har det på dagarna. Det var roligt att få visa henne alla grejer, men sedan var det dags för mormor att gå och då var jag ledsen en stund, men det gick över ganska snabbt.

Som vanligt var jag trött vid middagen men lyckades få i mig lite kyckling, ris och currysås. Sedan kom både mamma och mormor och hämtade mig. Jag vet att det är dags att gå hem för jag vinkar glatt åt personalen så fort jag ser någon komma.

Sedan blev det vila en stund. Jag vaknade dock när grannen körde igång en stor gräsklippare och sedan var den vilan över.

När pappa kommit hem åkte vi till stan för att handla skor. Mina skor börjar bli för små och Emmas hade gått sönder. Just idag var mina skor väldigt mycket för små… mamma hade nämligen lagt papper i dem igår för att jag skuttat i en vattenpöl och glömde ta ut papperet idag. Mormor, som tog på mig skorna imorse, hade ju ingen aning om detta. Tänk vad man får stå ut med mycket när man inte kan tala om att något är fel.

Mina nya skor är fina och har samma märke som mina förra. Föräldrarna lägger inte så mycket pengar på mina kläder eftersom jag fått mycket begagnat, men skor tycker de är viktigt att jag har ett par bra. Mina förra har jag använt flitigt och nu när papperet är urplockat kan jag kanske ha dem som reservskor ett tag till. De har nog lyckats töja ut sig en storlek under dagen.

Ikväll blev jag badad av Emma igen som även var ute och gick en runda med mig och visade upp mig för sina kompisar.
Jag plaskade och skvätte väldigt mycket och Emma var nästan lika blöt som jag var.

1 kommentar:

  1. Det är ju ett par riktiga springskor du fått.
    När du har så fina skor hinner de snart inte i fatt dig.
    Bada är roligt. Det kanske blir badväder på söndag, utomhus?!?!

    SvaraRadera