onsdag 24 augusti 2011

Sandig vurpa


Jag vaknade ganska tidigt och ville inte somna om. Detta resulterade i att jag var ganska trött när det var dags att gå till dagis.
Idag skulle jag vara där utan föräldrar hela tiden. Först lekte vi med blå play-doo och efter en stund var det dags för frukt. Det tyckte jag var gott idag.

När vi sedan var ute gjorde jag en ordentlig vurpa med ansiktet före rakt i sandlådan. Jag hade sand i ögonen, näsan och i munnen. Näsan och magen fick jag skrubbsår på. Trötthet kombinerat med ett par busiga gummistövlar var nog orsaken.
Jag blev såklart ledsen men fröken Mimmi kunde ge mig tröst.
Det känns bra för föräldrarna såklart att jag är trygg med personalen. Mimmi är verkligen jättemysig!
Det ska bli kul att träffa resten av personalstyrkan när de kommit tillbaka.

När vi kom hem somnade jag i vanlig ordning som stock!
När jag vaknade var mamma iväg och fyndade igen. Idag kom hon hem med ett par Levis-jeans som kostade 25 kronor, en snygg t-shirt, en Bamsetröja, ett par mysbyxor och en jättemysig långärmad tröja med en älg på.
Mamma tycker att det är kul att ta på mig häftiga men sköna och praktiska kläder, speciellt nu när jag går på dagis.

dag fick jag ha på mig en cool tröja som jag fått av mammas ridkompis Johanna och ett par hängsle-jeans som jag fick av morbrors familj i julklapp (bild ovan). Visst är jag en riktig tuffing!

1 kommentar:

  1. Ole dole doff, kinke jane koff,
    vad kan det bli för något i morgon.

    SvaraRadera