tisdag 6 september 2011

16 månader

Idag är jag 16 månader… 16 månader! Om bara några dagar börjar mamma jobba igen och då blir det långa dagar på dagis för min del. Hur ska min energi räcka till åt en hel dag?
Imorse var jag på bra humör. Jag och mamma åt frukost i lugn och ro och allt flöt på väldigt bra. Jag skrattade och grejade i vagnen på väg till dagis och vinkade som vanligt när jag såg byggnaden och mamma frågade mig var dagis var.
Men jag blev ändå ledsen precis när jag lämnades över. Sedan var det roligt igen.

Idag regnade det inte så vi var ute och lekte. Jag hade fullt upp som vanligt med massa grejer som jag var tvungen att undersöka. Mimmi fick hjälpa mig att klättra upp till rutschkanan, för det tycker jag är roligt nu. Om och om igen ska jag åka.

När mamma kom och hämtade mig blev jag väldigt glad. Jag rusade fram och kramade henne. Marie var med och hämtade mig. Hon hade en hel kasse kläder med sig som jag får låna. Bl a en jättefin och varm jacka.
Sedan somnade jag som en stock!

Hela eftermiddagen var vi inomhus. Det har blåst massor och så regnar det från alla håll. Jag och mamma har lekt flitigt med mina leksaker.

Ikväll var det rena, rama julafton här hemma. Alex städade bland sina grejer och hittade lastbilar, racerbilar, racerbåt och en polisbil som han inte leker med längre. Jag blev jätteglad och ville ha allihop. Jag körde den ena bilen efter den andra, fast polisbilen var nog den som burnade loss mest på parkettgolvet ändå. Det är så bra att ha stora syskon.

1 kommentar:

  1. Underbara bilder. Du är ju på väg att krypa ur en bild, ut ur dator, välkommen hit!

    SvaraRadera