onsdag 7 september 2011

Inomhus

Det har regnat och blåst hela natten och större delen av dagen. Vi hade tur på dagis för solen tittade fram när det var dags för utestund. Men ack… himmelen öppnade sig när vi kommit ut och allt och alla blev väl mer eller mindre dränkta. Mamma har plockat fram skotorksmaskinen så att jag har torra skor att ta på mig imorgon.

Det gick inte så bra på dagis idag… jag var trött redan när mamma lämnade mig och då blir det jobbigt. Fröknarna är i alla fall väldigt duktiga, det är en sak som är säker.

Eftersom det har varit så ruggigt väder blev det inomhuseftermiddag idag också. Mamma passade på att filma mig lite både igår och idag. Dansa… det tycker jag fortfarande är väldigt roligt. Det är lite häftigt för jag verkar komma på nya sätt att dansa på hela tiden.
En annan sak som är cool är hur jag kopplar ihop vissa saker. När man sjunger ”Imse, vimse spindel” så ska man torka bort regnet… jag har kommit på en egen rörelse. För ”torka” håret vet jag hur man gör, så det gör jag i sången.
Sebastian har lärt mig vad 1 + 1 är, så i filmen finns även bevis för att jag kan räkna.

1 kommentar: