måndag 5 september 2011

Åkt cykel


Imorse var jag trött när det var dags att gå till dagis och när mamma lämnade mig så rullade det stora tårar ner för mina kinder. Jag blev glad när hon kom och hämtade mig igen efter några timmar. Hoppas att jag är piggare och gladare imorgon och att det är fint väder så att man kan leka utomhus.

Hemma sov jag länge och sedan var jag fit for fight igen. Mamma hade hunnit göra både äppelpaj och äppelkräm av mormor och morfars äpplen. Äppelpajen var god tillsammans med vaniljglassen.

När pappa hade kommit hem från jobbet åkte vi ner till stan för att hämta mammas cykel. Indirekt är den min också eftersom jag har fått ett eget säte installerat på den.
Det blev en liten testkörning på gården utanför och jag gillade det. I början så skrattade jag högt. Däremot var det inte lika kul när cykeln stod still och jag blev fastselad.
Min hjälm är bara så häftig… det är stora hajar med vassa tänder på den.

1 kommentar:

  1. Det var fina och bra färger på era hjälmar. Ni syns långt. Har ni reflexvästar är det ännu bättre.

    SvaraRadera