söndag 4 september 2011

Min egen rutschkana


Idag har vi hälsat på hos mormor och morfar. Föräldrarna försöker lägga om mina sovrutiner och detta resulterade i en ganska högljudd middagsstund. Maten var god, men jag var så trött!

När jag vaknade igen var jag gladare. Jag kom med mina syskons hjälp på att jag kunde åka min egen rutschkana alldeles själv. Den var supersnabb och jag åkte om och om igen.
Jag har bara under sista veckan blivit en väldigt duktig klättrare. Plötsligt hade jag klättrat upp och skulle åka. Den gången gick det bra, nästa gång tappade jag balansen och ramlade baklänges… vilken tur att mamma hade hunnit dit och fångade mig i luften.
Just nu klättrar jag på allt så det gäller att ha snabba människor omkring mig. Jag inser liksom inte mina begränsningar riktigt.

Jag gungade också och provade mormors olika skor. Ett par röda stövlar och hennes tofflor.
Det var en mysig och varm dag hos mormor och morfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar