söndag 25 september 2011

Åkt kana på mage

Idag var det dags för babysim igen. Vi fick göra lite nya grejer idag som ska förbereda oss på att dyka under vatten. Den ena grejen var att fånga saker som var under vattnet, t ex en leksak med någon vacker färg. Den övningen var lätt, fast ibland kunde det vara lite klurigt att se hur djupt under vattnet leksaken var.
Den andra grejen var att åka rutschkana. Först visade simfröken med några baddjur hur det skulle gå till. De åkte ner i bassängen med en väldig fart!
Den här rutschkanan får man INTE åka på rumpan i. Man får bara åka på mage med huvudet först. Den ena föräldern stod nere i bassängen och höll mig i händerna och sedan åkte jag ner i vattnet. Det var jätteroligt och jag skrattade högt.

När vi kom hem gjorde pappa middag och mamma tog hand om mig och alla blöta badkläder.
Sedan somnade jag som en stock.

Pappa väckte mig lite efter 14, då hade mamma åkt till jobbet.
Vi har inte gjort så mycket ikväll utan tagit det lugnt. Ätit yoggi och lekt med klossar.

1 kommentar:

  1. Så spännande, vad modig du är. Bra att du inte är rädd för vatten!

    SvaraRadera