lördag 17 september 2011

Annorlunda kväll

Det har varit lite annorlunda idag. Mamma har nämligen inte varit hemma på hela eftermiddagen eller kvällen för hon har jobbat. 
Men det har gått bra ändå. Jag, pappa och brorsorna åkte till pappas morbror Conny och hälsade på. Pappa hjälpte Conny och vi andra lekte på en lekplats utanför. 

Det gjorde vi även imorse, fast då var det jag, mamma och Emma som var ute i ca 1 timma på "vår" lekplats. 
Gungning, åka kana och gräva gjorde vi som vanligt. Mamma grävde en häftig tunnel som jag kikade in i och sa "aiij kacka" som betyder katt. De där katterna kan ju gömma sig överallt. Speciellt inne i buskarna och i små hål. 

Emma försökte lära mig att hoppa. Jag förstod hur man skulle göra fast kroppen ville inte riktigt som jag ville. Mina rörelser påminde lite om någon nyuppfunnen dans. Mamma filmade, men har inte hunnit att redigera filmen ännu. 

1 kommentar:

  1. Det är snällt av Emma att leka med dig. Roligt med äldre syskon.

    SvaraRadera