tisdag 27 september 2011

En annan lekplats


Idag har mamma varit ledig. Tur var väl det för jag har varit orolig inatt. Två gånger, kl 2.30 och kl 4.30, fick hon gå upp och stoppa in nappen. När pappa gick till jobbet vid 6-tiden vaknade jag på riktigt och ville komma upp. Stackars mamma var ett vrak.

Vid 9-tiden gick vi ut. Vi var på lekplatsen en stund och på vägen hem tittade vi på stora grävmaskiner som arbetar i området.

Efter middagen däckade både jag och mamma och sedan var det mellanmål innan vi gick ut igen.
Denna gång cyklade vi och Sebastian var också med. Vi cyklade till en annan lekplats lite längre bort. Det var ett tag sedan vi var där och nu när jag kan springa och klättra så var den riktigt rolig. Det fanns två rutschkanor, en liten och en lite större. Jag vågade åka båda två.
Jag och Sebastian åkte på samma gång fast i olika kanor och det var riktigt roligt.
Vi var även inne i skogen och busade. Sebastian gömde sig och jag hittade honom. Varje gång jag hittade honom blev jag överförtjust och rädd på samma gång. En gång satt han högt upp i ett träd.

När Emma kom hem idag var det första jag sa "BHAA". Det är inte alla som har en personlig baderska, men det har jag. Så blev det även ikväll... ett härligt bad så att jag blev ren och väldoftande. Jag hade gröt och sand överallt.
När Emma plötsligt tittade bort så var jag snabb med hinken och SPLATSCH! Hela Emma fick vatten på sig. Hon badar ju mig så då får jag bada henne.

1 kommentar:

  1. Åkte du alldeles själv från den stora rutschkanan?
    Bra gjort!
    Stackar Emma, nästa gång får hon också bada samtidigt med dej i stället.

    SvaraRadera