lördag 3 september 2011

Fest med 3-rätters

Det spelade ingen roll för lilla mig att det var lördag idag. Jag vaknade tidigt i alla fall och ville komma upp och leka.

När jag hade fått upp alla i huset åkte vi ner till stan och köpte en cykel till mamma. Jag fick en barnsits och en hjälm så att jag också kan få åka med. På måndags ska vi hämta den och då kanske jag kan få min första åktur.

Ikväll var vi hos farfar och Eva. Farbror, faster, Janne och Mi var också där. Faster hade stor mage… det ligger nämligen en liten kusin inuti som snart ska komma ut. Så spännande! Undrar vad det blir… jag tror att det blir en kille, då ska jag nämligen lära honom allt jag kan och så kan han få låna grejer av mig.

Eva och farfar hade gjort massor med mat och jag fick smaka på många nya grejer. Jag åt bl a ”gubbröra”, rostat bröd, sallad, kött, potatis, tzatziki, pannacotta och cheesecake. Sedan drack jag massor med vatten… sillen var nog lite salt. Men vilken fest det var!
 

1 kommentar:

  1. Vad trevligt, mamma har skaffat en cykel. Då lär du få uppleva fler nya äventyr.
    Kalas är bra att gå på. Då blir man bjuden på mycket gott. Bra att du smakar på allt.

    SvaraRadera