fredag 2 september 2011

Världens bästa Lotta på besök


Imorse var jag trött, men det spelade ingen roll för jag skulle till dagis. Man skulle kunna påstå att rutinerna är ganska upp och ner just nu.
När jag väl var på dagis blev jag som vanligt lite ledsen när mamma gick, men sedan gick det bra.

Idag var det soppa till middag som var smaskens. Jag förstår ganska mycket vad folk säger… det är tydligt. En fröken frågade om jag inte skulle ha bröd och den andra tyckte att jag skulle äta lite mer soppa först. TOO LATE! Jag hade redan hört ”bröd” och sedan skulle jag bara ha min vilja igenom. T.o.m. fröknarna har nog svårt att motstå mitt charmiga leende.

När kl blev 12.15 kom mamma och hennes väninna Lotta. Vi gick hem och trots att jag var väldigt trött visade jag några schysta dansmoves för henne. Jag fick en present av henne… en låda med sju olika fordon i. Fyra bilar, en helikopter, ett flygplan och en grävmaskin. Åh vilken fin present! Tack så jättemycket!

När Lotta gick var det dags för mig att sova middag. När jag vaknade igen ville jag leka med mina nya grejer och jag hade sååå roligt. Bilarna körde jag omkring med på golvet och flygplanet åkte runt på väggarna.

När pappa kom hem fikade vi och sedan gick vi till lekplatsen. Mamma tyckte att jag skulle visa pappa hur bra jag är på att åka rutschkana, men det hade jag ingen alls lust med. Jag ville upp i den stora klätterställningen till den stora rutschkanan istället.

Ikväll var det hamburgare till middag… hemlagat såklart. Jag åt bröd, sallad, hamburgare, dressing och ost. Mums fillibabba!

2 kommentarer:

  1. Så mysigt att träffa dig och din mamma idag.
    Tack Cattis för att jag fick följa med och hämta Mio <3
    Hoppas jag snart får träffa er igen <3
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Du vet vad du vill, och kan visa det utan ord!

    SvaraRadera