fredag 9 september 2011

Sand och snor

Idag vaknade jag snorig och lite hostig. Mamma ringde till dagis för att tala om hur läget var och jag fick komma dit i alla fall. Alla verkar lida av rinnande näsa nu ändå. Förövrigt så var jag väldigt pigg och hade fullt av spring i benen. Hade jag inte varit det hade jag stannat hemma.
Vi var ute i det fina vädret och jag busade som vanligt. När det var dags för middag var jag trött och fick inte i mig så mycket.

Hemma fick jag vila en stund och sedan gick jag, Emma och mamma ut. Först gick vi till lekplatsen. Jag verkar ha blivit rädd för att åka rutschkana, den var väldigt läskig idag. Först åkte jag en gång (med skräck i blick) nästa gång ångrade jag mig i farten och vände mig om så jag kanade ner halvt på mage. Sedan klättrade jag upp några gånger till men klättrade ner igen.
Övrig tid på lekplatsen lekte jag med en tjej från min avdelning. Hon är några år äldre än mig, men jag verkar gilla henne och vi hade roligt ihop.

Innan vi gick in lekte vi i sandlådan utanför. Jag lekte jätteduktigt, grävde, hällde och grejade i sanden. Det är bra med äldre dagiskompisar… antar att det är dem som lärt mig hur man ska göra. Det var jätteroligt och jag tycktes inte tröttna på denna lek idag.
Efter ca 30 minuter tyckte mamma att det var dags att gå in. Jag blev arg för jag ville leka mer, men inomhus väntade bad och tacos så det tog inte lång stund innan jag var glad igen.
Emma hjälpte mig med badandet idag igen. Tack min underbara syster!

Det blev inget besök hos pappas jobbarkompis ikväll. Eftersom jag snorar och Oskar snart ska få ett syskon så var det ingen bra idé.

Mamma har skickat in ett foto med mig som motiv till en fototävling. Det hade varit roligt med många röster så kom igen nu och rösta… KLICKA HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar