söndag 9 oktober 2011

Badat, sagt mitt namn och varit i Åkulla


Idag var det dags för simskola igen. Pappa var trött efter jobbet igår och ville vila. Men jag, Emma och mamma trampade glatt iväg. Det var bra att Emma var med och hjälpte till... annars hade nog inte mamma klarat av att byta om på sig själv och på mig, packa upp och ner grejer, duscha och allt som hör till. Jag är som ett yrväder även i omklädningsrummet nämligen.

Badet gick bra. Vi övade på balans av olika former. En övning så skulle jag sitta i mammas händer och hon skulle bara hålla lite om mina lår. Det var lätt, men jag ville gärna luta mig bakåt mot mamma och bara sitta och slappa. Simfröken lade ut en dyna på kanten och ner i vattnet. "Gå på plankan" hette den övningen. Man skulle antingen krypa eller gå på dynan och sedan ta sig ner i vattnet. Jag klarade av det + att klättra upp för kanten... lätt som en plätt.
En gång så ville jag inte alls göra som man skulle göra och simfröken skulle se vad som hände när jag gled ner på ena långsidan istället. Jag höll kvar mig själv i dynan med händerna och huvudet ovanför vattenytan... Det var duktigt gjort och jag fick massa beröm.
En annan dyna flöt runt i bassängen och den fick man krypa på för att verkligen sätta balansen på prov. Det gick finemang det också och mamma fick vara riktigt snabb att ta sig runt dynan till andra sidan och ta emot mig som krupit dit på nolltid.

När vi kom hem så lagade vi mat och sedan somnade jag som en slagen hjälte. Undertiden som maten blev klar så lärde jag mig att säga en ny grej... nämligen mitt namn.

Vid 14.30 kom mormor hit och hämtade oss. Pappa har nämligen hennes bil och mormor hade vår för att vi skulle kunna komma ut.
Det blev bl a skogspromenad och jag verkar gilla att vara i skogen. Det var lite svårt att gå bara med stor overall och stövlar. Marken var ojämn och det låg pinnar och annat som man snavade på.

Vid 17-tiden körde vi hemåt... jag, mamma, Alex, Emma och Basti. Mamma gjorde pasta och köttfärssås och sedan var det dags att däcka igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar