tisdag 25 oktober 2011

Busat med brorsan


Det har varit en bra dag idag. Mamma har varit ledig och vi har bara myst hela långa dagen.
På förmiddagen tittade vi på TV och lekte med lego innan det var dags att hysta ihop lite middag. Idag blev det hemlagat potatismos med persilja och fiskpinnar som jag tycker är så gott. Jag åt ungefär 1½ fiskpinne och mos.

Sedan var vi trötta och sov en stund båda två och när vi var pigga igen så gick vi ut i solskenet. Sebastian följde med och vi busade runt som tokar på lekplatsen. Han gömde sig och jag hittade honom, fast han lyckades överlista mig ett antal gånger och plötsligt stod han alldeles bakom mig.
Förutom denna roliga lek åkte jag rutschkana och gungade också.

Jag har sagt "tack" ganska mycket idag. Jag säger det precis som man ska säga det och nästan när man ska säga det också. Jag ropade även efter Sebastian när jag letade efter honom... det tyckte mamma och Basti var gulligt.

Efter en god kvällsmat (kotletter, sås och potatis) fick jag bada och sedan var det dags att säga godnatt.
Jag somnade fort idag, men det tar på krafterna att vara ute och springa, klättra, hoppa, balansera och undersöka som jag gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar