söndag 30 oktober 2011

En timme extra

Idag skulle vi sova en timme längre då vårt kära land slog över till vintertid... detta hade jag missat helt och övade operasång kl 6, fast då var ju klockan bara 5 enligt den nya tiden. Mamma försökte få mig att somna om, men när hon gick till jobbet var jag inte trött det minsta.

Vi har varit hemma hela dagen och latat oss jag, pappa och mina syskon. Det blev inget babysim heller för det orkade vi inte.

När mamma kom hem fick jag hjälpa henne med maten. Jag fick låna en stekpanna och en stekspade och en gryta, fast maten jag lagade smakade aningen plastigt. Bättre var det med maten som mamma lagade... skinkstek, sås, potatis och rosa äppelmos från mormor och morfars goda äpplen. Har du mer i frysen mormor??
Jag hjälpte även till att dammsuga för det tycker jag är skoj.

1 kommentar:

  1. Du får komma hem till mormor, så ska du få några paket med äpplemos.

    SvaraRadera