måndag 31 oktober 2011

Farväl pippi


Idag var mamma ledig och mina syskon likaså... pappa jobbade däremot.
Det är lite klurigt nu när klockan går en timme fel, för det känns fel. Mörkt och tråkigt på kvällarna och det gör att man blir trött.

Vi var ute på förmiddagen och bara gick omkring i naturen, undersökte och busade. Vi gick till en skog en bra bit härifrån (med tanke på mina små ben). När vi var på en stor äng blev det ett förfärligt kackel... en hel drös med stora fåglar flög över oss och sa adjö. Jag stod mitt på ängen och vinkade till dem. Hoppas att de kommer tillbaks nästa år när det börjar bli varmt igen.

Ikväll klädde mina syskon ut sig och såg både farliga och roliga ut på samma gång. Jag hade på mig en läskig tröja och ett par horn, men trots detta så fick jag inte följa med dem ut och samla godis.
Alla tre hade varsin stor påse full med godis när de kom hem igen, fast då hade jag somnat.

1 kommentar:

  1. Usch så hemska figurer det var på bilden. Blev du inte rädd. Du var ju också utklädd, kanske spindelmannen??

    SvaraRadera