söndag 16 oktober 2011

Fångat dagen


Dagen har varit helt underbar! Det enda som kunde ha varit bättre hade varit om pappa hade varit hemma.
Fast han var i alla fall med på babysim imorse.
Jag plaskade som vanligt som en tok och hade hur kul som helst. Vi fortsatte att öva på balansen och idag passade jag på att visa alla hur duktig jag är. Istället för att krypa på den där flytdynan som låg i vattnet ställde jag mig upp och såg ut som värsta surfaren. Mycket imponerande!
Det var riktigt roligt att kasta sig i vattnet med ett plask från dynan också.

Innan vi åkte hem åkte vi till Hajen och handlade mat. Sedan åkte vi hem och lagade maten. Idag blev det ugnsgratinerad falukorv med hemlagat potatismos... MUMS!
Strax därpå åkte pappa till jobbet och jag sov middag en stund.

Vid 15-tiden gick vi ut och hade picknick igen med medhavda wienerbröd och dricka. Det blev en del bus på lekplatsen och så lekte vi tafatt på en gräsmatta. Det var roligt att alla syskonen var med!
Som pricken över i åt vi pannkakor till kvällsmat. Vilken underbar dag! Man skulle nog kunna påstå att vi lyckats fånga den.
(film från dagens babysim kommer så fort mamma har lyckats få i ordning på datorn)

1 kommentar:

  1. Är du inte rädd för någonting. Det ser så roligt ut när du balanserar på vattnet.
    Härligt med stor familj!

    SvaraRadera