lördag 15 oktober 2011

Fyndat, varit ute och Amanda på besök


Idag var mamma ledig så vi slapp försova oss. Vi tog det lugnt och åt frukost i godan ro. Sedan cyklade mamma, Emma och Sebastian iväg och lämnade mig kvar hemma med pappa och Alex.
De kom tillbaks efter någon timme med diverse fynd som de gjort och mat som de handlat.

Det är en mycket bra affär som de brukar åka till. Idag hade de hittat varma skor, en jacka, en fodrad regnjacka, en jättehäftig mössa (som Emma tyckte att jag skulle ha) mm, mm, mm... Så mycket grejer som man kan få för lika mycket pengar som bara en tröja kan kosta annars.

Efter middag åkte pappa till jobbet och vi andra gjorde inte så mycket en stund. Sedan kom mormor och spred glädje så som bara hon kan. Hon blev nog också glad idag när jag om och om igen minsann visade att jag lärt mig att säga mormor.

Vi gick ut och hade med oss fika. Det var härligt och skönt i solen, rött och gult i träden och näst intill vindstilla. Ett perfekt höstväder helt enkelt!
Vi lekte och hade skoj en lång stund innan vi gick hem ganska trötta och välmående av den friska luften.

En stund senare knackade det på dörren igen. Det var Marie, Magnus och Amanda som kom på besök.
Amanda gillade min röda bil, fast även mina andra leksaker. Vi lekte, kastade boll och kramades tills det var dags att äta kvällsmat och då var jag riktigt trött. Det var roligt att de hälsade på.
Jag hann bli sådär övertrött innan jag hamnade i sängen, men det gick bra i alla fall. Jag somnade efter bara en liten stund.


1 kommentar:

  1. Det var väl roligt att få besök.
    Det var en fin stund vi fick tillsammans.
    MoMo

    SvaraRadera