tisdag 1 november 2011

Mysigt i Åkulla


På förmiddagen var det städning som stod på schemat. Sedan åkte kläderna på och jag förstod att något var på gång. När jag hörde att vi skulle till mormor och morfar så blev jag glad och hämtade skorna snabbt som blixten. "Mommo, mammö" ropade jag... av någon underlig anledning så har morfar blivit mammö (låter nästan som mammut).

Leken började redan när vi klev ur bilen och jag fick fullt upp med en gång. Bollar, kärror och bara att springa runt och undersöka höll mig sysselsatt en lång stund. En överbliven sandhög var också rolig... speciellt när jag fick lov att gräva och leka i den. Det fanns en buske i trädgården som var så röd och vacker. Hösten är inte så dum ändå.

Vi åt fläskpannkaka till middag och när magen var mätt blev jag trött och sov fram till fikat. Sedan var det dags att gå till skogen med mamma och mormor.
På vägen hittade vi en liten gran som en grävskopa antagligen dragit med sig vid skogsarbete. Den låg ner och såg ledsen ut så vi räddade livet på den. Tänk, nu har jag en egen gran som förhoppningsvis ska få växa upp och bli stor och stark precis som jag...
På vägen hem från skogen hittade jag en vatten/lerpöl. Den var rolig att stampa i... och plötsligt druttade jag på ändan. Vilken tur att jag hade vattentäta kläder och stövlar. Mamma var snabb med kameran som vanligt.

När vi kom hem fortsatte vi att städa och sedan blev det middag och bad. Det har varit en underbar dag idag! Tack mormor och morfar för att ni finns!


1 kommentar:

  1. Ja, vi får hoppas att granen tycker om att växa hos mormor och morfar. Den kan bli sååå stor om det vill sig.

    SvaraRadera