fredag 7 oktober 2011

Feberdags

Natten till idag var jag väldigt varm. Mamma tog tempen (38,2) och gav mig medicin. Sedan var jag klarvaken. Mamma försökte sova men jag lyckades hålla henne vaken genom att sparka i väggen och ibland ge ifrån mig små rop. Vid 3-tiden somnade blev jag äntligen trött och somnade.

Både mamma och pappa skulle börja jobba kl 14 och jag skulle vara på dagis tills mormor skulle hämta mig 16.30. Men eftersom jag hade feber så gick inte det. Jag hade 39,2 imorse. 
Vilken tur att mormor kunde komma tidigare så att föräldrarna kunde åka till sina jobb. 

Trots att jag inte är frisk så är jag ändå pigg och har massa energi. 
Vi tog en liten promenad för att få luft. Kvällsmat ville jag inte ha och vid läggdags hade jag hög feber igen.  Precis innan mamma kom hem vid 22.20 så fick mormor med Emmas hjälp byta min pyjamas och alla sängkläder. Jag hade svettats något hejdlöst. 
Jag var vaken när mamma kom hem och nu när klockan börjar närma sig midnatt, är jag fortfarande vaken. Hoppas att jag kan somna snart för vi behöver verkligen få sova allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar