torsdag 6 oktober 2011

Ute i busväder

Tänk... idag är jag 17 månader. Oj, så stor jag har hunnit att bli!
Jag har lärt mig att säga några nya ord idag. Traktor, korv, melon, Bamse, "titt-ut" och banan. Fast när jag säger banan säger jag "nano" och det tycker familjen är gulligt. Jag härmar många ord och man får nog känna mig ganska väl för att förstå vad jag menar, fast ibland så låter det riktigt bra.
Ibland slår jag mig, klämmer ett finger eller trampar på en leksak som gör ont. Nu kan jag visa var jag har slagit mig och vad det är som har skadat mig. Det är bra för sedan är jag inte lika ledsen längre.
Jag kan öppna dörren in till toa och både släppa ut och släppa in katten som har sin toalett och sin mat där inne. Jag har även blivit duktig på att koppla ihop grejer och kan göra saker som någon ber mig om. Tända en lampa, hämta en sko, städa (ibland), ta av mig tröjan etc.

Idag åkte mamma på ridning och jag och pappa var hemma. Sedan lekte vi en stund innan det var mat. Mamma hade gjort pastagratäng med korv som jag tyckte var väldigt god.

Efter middagsvilan var vädret väldigt instabilt. Men när mamma höll på att greja ihop kvällsmaten blev det ljusare ute. Emma ville så gärna ut och efter en stund fick hon både mamma och mig med sig.
Vi skulle cyklat, men när stövlar, vantar, mössa, regnkläder och jacka äntligen hade kommit på började det att blåsa och regna väldigt mycket. Vi tog bara en liten promenad på området istället. Jag tyckte nog att det var kallt för emellanåt såg jag inte allt för belåten ut. Trots det så lekte jag en stund i den blöta sanden.

Det var skönt att få sig ett varmt bad sedan av storasyster. Efter badet fick jag både manikyr och pedikyr innan det var dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar