fredag 14 oktober 2011

Ofrivillig sovmorgon

Det blev inte någon lysande start på denna dag. Kl 7.10 vaknade mamma med ett ryck och insåg att hon/vi försovit oss ordentligt. Jag som annars brukar hålla låda tidigt, var i och för sig vaken, men satt och pillade med min snuttefilt tyst som en mus. Mammas mobil hade larmat 3 gånger och pappas hade också varit i farten, men de fortsatte att sova som grisar.
Pappa fick snällt stiga upp och hjälpa till så att jag blev färdig. Han var även snäll och skjutsade både mamma och mig så att vi slapp cykla.
Kl 7.38 hade mamma stämplat in, så det var ganska bra jobbat i alla fall även om det mesta blir fel när det börjar fel.

Dagis var roligt idag. Jag har fullt upp med att berätta massa saker. Mimmi förklarade för mamma att man förstår inte allt, men lite. Jag är ganska bra på att visa vad jag vill och menar också. Tänk när jag kan prata, så mycket jag har att berätta då.

Vi var ute och lekte när mamma kom. Hon hade fått ta bussen hem och på vägen från hållplatsen till dagiset träffade hon Sebastian som gärna följde med och hämtade mig.
Mamma hade ryslig huvudvärk men blev väldigt glad när jag kom springandes till henne. Sedan promenerade vi hem och det tog en stund. Jag vill ju undersöka allt, trots att jag redan undersökt samma grej flera gånger innan.
Och vem vet om en annan brunn kanske inte är likadan som den som är 20 m bort.

Efter lite avkoppling i soffan fick jag följa med Emma och hennes kompisar ut en stund. Då passade mamma på att steka hamburgare och greja med lite annat. Det var gott med mat och jag åt en brödskiva, sallad och en halv biff.
Sedan busade jag som en tok och var helt vild. Efter en stund fick mamma avbryta den roliga leken då skaderisken var överhängande.
Efter kvällsbadet somnade jag som en stock.

1 kommentar:

  1. DET HÄNDER VISST ALLT NÅGOT I DIN FAMILJ.
    Bara ni klarar er från att skada er, så ska man leka och ha kul.
    Du är söt och pigg som valigt på bilderna.

    SvaraRadera