torsdag 13 oktober 2011

Mitt fina dagis


I morse stack mamma iväg tidigt till stallet och kom hem igen efter ca 2 timmar. Hon var glad och nöjd efter sin hoppning, fast hon luktade lite konstigt.
Vi åt rostat bröd ihop och sedan busades det fram till middag. Idag blev det fiskpinnar och hemlagat potatismos som föll mig i smaken.

Jag kramade och pussade pappa (som fortfarande jobbar kvällspass) innan jag gick in till kaninen som låg i sängen och väntade på mig. Sedan sov jag en lång stund.
Strax efter att jag vaknat igen kom först farbror Krille och sedan kom även Eva.
Vi fikade ihop och jag åt en hel glasspinne själv.

Solen sken och både jag och mamma ville ut. Jag hämtade glatt mina skor och tyckte nog att mamma kunde skynda på lite.
Eva följde med, så jag passade på att visa henne området lite.
Vi gick till skolan en kort stund, men där fanns inget roligt att göra så vi gick till mitt dagis istället.
Dörren till min avdelning var låst, så jag kunde inte visa henne min plats, men jag kunde visa alla roliga grejer utomhus. Rutschkanorna, sandlådorna, gungorna och massa annat skoj. Eva tyckte att jag hade ett fint dagis.

1 kommentar:

  1. Kanske ok igen.
    Det var fina leksaker du har på ditt dagis!

    SvaraRadera