måndag 14 november 2011

Längesedan sist


Efter en lugn förmiddag och en god middag fick jag vila en kortis. Sedan åkte ytterkläderna på och vi skulle ge oss ut på äventyr mamma och jag.

Först gick vi till affären och handlade lite mellanmål och sedan hamnade vi på ett ställe där jag nog kände igen mig. Jag sken upp som en sol när vi gick igenom dörrarna till Öppna förskolan.
Jag hittade ett rum med en gång där jag ville vara och leka. Dockor, mat, spisar och annat fanns där och jag var helt lyrisk. Jag matade både dockorna och mamma med diverse grejer som jag lagat ihop i ugnen.

Efter mellanmål var vi i det stora lekrummet med bollar, bilar och rutschkana. Oj vad skoj jag hade.
Vi lekte från 13.30 och gick inte hem innan efter sångstunden som var slut 15.45.
Det var skönt att komma hem och titta på Totte och varva ner i mammas säng.

1 kommentar:

  1. Så trevligt med öppna förskolan. Där finns det ju många rum och stora ytor, som passar för en liten kille med mycket energi.

    SvaraRadera