tisdag 15 november 2011

Vatten gör mig pigg och glad

Idag var det dags att gå till dagis efter både sjukdom och ledighet. Jag hade ingen lust alls och dessutom var det kallt ute. När jag blev placerad i min cykelstol fick jag is på benet eftersom mina byxor åkte upp när jag satt. Det får nog bli overall kommande dagar.

Dagis hade nog gått bra. Jag hade i alla fall ätit duktigt. Ramlat på huvudet hade jag också gjort och fått en stor bula, men nu syns den inte längre så det gick nog bra.

Ikväll var jag rysligt trött och när middagen äntligen var tillagad hade jag ingen lust eller ork att äta. Pappa och brorsorna var på bio så de kunde inte heller få mig på bra humör. Det enda mamma kunde komma på var att bada mig. Då blev jag helt plötsligt både pigg och glad. Jag lekte med alla mina badgrejer, vattnade och körde båt. Ibland fick krokodilen åka med och nästa gång var det ankans tur.

1 kommentar:

  1. Det är en fin gul båt du har. Kanske många små djur och bilar som kan åka på den. Jag håller med, baba är skönt.

    SvaraRadera