onsdag 2 november 2011

Vår kära bil

Idag var det dags för dagis igen. Först kom en personal och hälsade, men henne kände jag inte så väl. Sedan tittade Mimmi ut genom dörren och då sprang jag till henne och kramade henne. Med andra ord gick det bra att lämna mig.
Vi fick titta på teater idag och så gjorde vi lite annat skoj. Sov, det gjorde jag inte speciellt mycket.

När pappa hämtat mig så hämtade vi en trött mamma som hade suttit på möte på jobbet. Sedan åkte vi och besiktigade bilen. Oj vad spännande det var med alla grejer, verktyg, slangar och lampor överallt.
Jag var med och besiktigade bilen förra året också, fast då var jag liten och satt i min bilstol och tittade.
Vår kära bil mådde bra och klarade sig galant.

När vi kom hem hamnade både jag och mamma i sängen där vi myste en stund till tecknat på TV. Vi åt kvällsmat och sedan var mitt batteri urladdat och jag höll på att somna när jag blev inburen från skötbordet till sängen.

1 kommentar:

  1. Så bra att bilen mår bra! Nu ska den snart rustas för vinterkörning gissar jag. Då får du hjälpa till och byta till vinterdäck, du tycker ju mycket om hjul.

    SvaraRadera