söndag 25 december 2011

Glädjedans

Vi har varit hos mormor och morfar idag också. Vi åt köfffärslimpa, potatis, kokta morötter och sås till middag. Morötterna var mumma och även det andra också. Alla tyckte nog att det var skönt med ett kort break från både julmat och gröt.

Det blev en riktig slappdag och alla var nog trötta. Jag passade på att rasta först morfar runt huset och sedan mormor. Lite frisk luft gjorde susen, fast det var lite kyligt.
Jag lekte med min spis som står kvar där än, men imorgon ska den få följa med hem.

Innan vi åkte hem åkte julmaten fram igen. Då var alla sugna på kål, sill, skinka mm.
Sedan handlade vi mat mm innan vi slutligen landade här hemma. Det är bra att handla när man är mätt... det hamnar inte så mycket i vagnen då och brukar bli lite billigare.

Innan läggdags lekte jag med mitt skepp. Alex kom på att man kunde öppna det och inuti fanns en skattkista mm och ännu mer melodier, lampor och funktioner. Jag älskar mitt skepp!
En utav låtarna blir jag helt vild när jag hör. Kan det vara så att jag känner igen melodin? En annan leksak som jag hade när jag var liten spelade nämligen exakt samma melodi.

1 kommentar:

  1. Du dansade båtdansen. Skutt, jämfotahopp, och så huvudet som nästan snurrade runt.

    SvaraRadera