måndag 26 december 2011

Kalkonmiddag

Det blev en tripp till Åkulla idag igen. Morbror, moster och kusinerna var också där och det vankades god middag. Kalkon har blivit tradition och det smakar extra bra efter all julmat.
Jag vilade efter maten och vaknade lagom till fikat. Jag hann busa en stund också innan vi åkte hem.

Eftersom vi var hemma lite tidigare så hann jag leka med mina nya leksaker en lång stund. Sedan var det kvällsmat.
Innan nattning blev det bad. Plötsligt satt mamma i badet hon också. Jag hade tydligen skvätt så mycket vatten på henne redan, så hon kunde inte bli blötare ändå.

Jag fick äta min kvällsvälling jämte henne i sängen ikväll och titta på Totte. Hon har ont i ryggen och behövde vila ett tag. Både jag och mamma tyckte det var mysigt att bara vara och jag tryckte mig närmare och närmare. Sedan lyftes jag ner i min egna säng och somnade så gott. Gos, kramar och närhet mår alla bra av.

1 kommentar: