lördag 31 december 2011

Nyårsafton


Sista dagen på året och den har mestadels bestått av matlagning och sedan massa mys.
Vid 17.30 kom Eva och en stund senare kom mormor och morfar. Festen kunde börja och alla fick välkomstbål. Sockerdricka, jordgubbar och annat smaskens.
Sedan var det dags för första rätten... en snitt med kräftor, rom, limesås och lite annat.
Nästa rätt var hummersoppa och sedan var det dags för huvudrätten som bestod av potatisgratäng, anka, fläskfilé och oxfilé. Till detta hade vi olika såser... kantarellsås, bearnaisesås, vanlig brunsås (till morfar) och någon slags lingonsås.
Jag var ganska trött och ville inte äta så mycket, men gratängen var god och smörgåsen likaså.
Desserten var cheescake med blåbär och hallon eller fruktcocktail med vaniljvisp.
Sedan låg jag och slappade i den stora sängen och tittade på Totte.
Vid 21-tiden lade mamma ner mig i min säng och sedan somnade jag som en stock.
De andra åt clementiner, godis, choklad, chips mm framför TV:n och jag bara sov. Jag sov t.o.m. vid 12-slaget trots att det smälldes raketer precis utanför fönstret.


1 kommentar:

  1. Du har sovit in det nya året. Tänk vad mycket kraft du har kvar till det nya.
    Maten fick du i alla fall smaka. Stilig var du i slips och fin väst. Hoppas ditt 2012 blir ett bra år för dig.

    SvaraRadera