fredag 20 januari 2012

3 vurpor för en modell


Det blev inte mycket till sovmorgon för mamma idag heller. Jag hade nämligen äran att vakna tidigt som vanligt.
Eftersom mamma var trött fick jag komma upp och lägga mig jämte henne i sängen. Det var mysigt, fast efter en stund ville jag krypa ner under det andra täcket. Jag satt på täcket så det var svårt att komma under (ganska omöjligt faktiskt) och jag blev jättearg för att det inte blev som jag ville. Det slutade med att jag kasade ner från sängen med huvudet före. Mamma, som skulle hjälpa mig med täcket, blev alldeles förskräckt när det enda hon ser av mig är två fötter som sticker upp.
Jag landade på min bilmatta och fick ett skrapsår och en liten bula i pannan, men mamma var snabb med att kyla och jag lät henne hållas. Annars brukar jag inte gå med på att det kommer kalla grejer där jag har slagit mig.

Efter frukost gick vi ut. Det hade kommit lite snö och solen tittade fram, så det var väldigt vackert ute.
Sedan var det dags för vurpa nummer 2... en dum isfläck fick mig på fall. Först ramlade jag framåt på knäna för att i nästa sekund tippa baklänges och slå bakhuvudet i marken. Min fina, svarta mössa dämpade fallet som tur var och det gjorde nog bara ont en kort stund, för efter bara någon minut var jag glad och ville titta på bilarna som kör på stora vägen här bredvid. Lastbilar, en ambulans, traktorer i olika storlekar, en grävmaskin och massa bilar susade förbi och jag var såklart stormförtjust.
Vi lekte lite i huset här utanför jag träffade en snäll katt som gosade med mig innan vi gick in igen.

Vid 15-tiden vaknade jag efter min middagsvila och mormor var här. Jag, hon, mamma och Emma åkte sedan iväg och fick vara modeller.
Tjejerna blev sminkade och efter en stunds väntan skulle vi bli fotograferade. Jag var inte alls på humör, men när alla gav upp med sitt "lirkande" gick jag snällt och satte mig framför kameran. Det ska liksom vara på mina villkor och inte på någon annans.

Det blev en lång eftermiddag och alla hade fullt sjå med att hålla mig på humör. Jag var sååå trött!
Jag hann med ytterligare en baklängesvurpa i ett hårt trägolv, men mormor kunde trösta mig då mamma var modell för tillfället. Ja, som det kan gå... 3 vurpor på samma dag, och jag som brukar kunna hålla mig hyfsat på benen.

Några utav bilderna blev bra, men ack så dyra de var. En bild på Emma och en bild på mamma fick följa med oss hem, det var allt. Gruppbilderna var ännu dyrare, annars hade det varit kul att ha.
Mamma får helt enkelt bygga upp en provisorisk fotostudio och lära sig sminka lite bättre, då ska vi ta bilder.

1 kommentar:

  1. Det var två fina tjusiga damer du har i ditt hem MIO. Tråkigt bara att du trillar och slår huvudet ibland, men bra när det går över.

    SvaraRadera