torsdag 19 januari 2012

Bitarna faller på plats

Idag har det varit mysdag hemma i stugan. När mormor passade mig så fick jag diska. Vi lekte en del också så vi blev trötta båda två. När vi tittade på TV en stund innan mamma kom hem var ögonlocken riktigt tunga!

På eftermiddagen har vi gjort allt möjligt som vi brukar göra. Jag övar på massa ord nu och det går väldigt bra.
Jag har även visat att jag är grym på att pussla. Jag har ett "knopp-pussel" med 8 olika fordon. Jag vet vad de olika fordonen heter och jag vet var på pusselplattan de ska ligga.
T ex om traktorpusselbiten ligger på bordet bland de andra bitarna kan jag peka med mitt lilla finger på pusselplattan och säga "takto". Kanske har de ett sådant här pussel på dagis, för jag kunde det verkligen utantill. Familjen blev hur som helst mycket imponerad.


1 kommentar:

  1. Vilket bra minne du har! Komma ihåg vad de ska ligga. Jag tycker det är riktigt roligt att du är så duktig.

    SvaraRadera