söndag 15 januari 2012

En hostig helg


Natten till igår var ingen höjdare. Jag hostade och grät om vartannat och höll mamma vaken. Hon var inte särskilt pigg när det var dags för henne att gå upp 5.45. Det var nära att hon försov sig men hon kom i tid till jobbet.
Farbror Krille kom och hälsade på på dagen och på kvällen var farfar här en kortis.

Jag hostade mycket när jag kommit i säng, så innan föräldrarna gick och lade sig tog de upp mig och gav mig en riktig behandling... hostmedicin, Alvedon och nässpray. Sedan kunde samtliga sova gott hela natten.

Idag har mamma jobbat igen. Jag har lekt med mina syskon och hälsat på Chilli och så har jag ritat en hel del.

Bilden ovan är från ikväll. Nybadad och fräsch. Bilden nedan är från igår när jag fick tag på torskblocken och skulle tillaga dem i min ugn. Det blev en god middag.

1 kommentar:

  1. Tycker du också om fisk. Lagar du till hela familjen? Vad får de till fisken?
    Hoppas du är lite bättre i kväll.

    SvaraRadera