måndag 16 januari 2012

Lediga


Mamma och jag har varit hemma idag och njutit av en ledig dag. Eftersom min "förkylning" (vi tror det beror på fler tänder) inte var så hemsk idag så föreslog mamma att vi skulle gå ut och leka. Jag blev tossig av lycka.
När vi närmade oss lekplatsen blinkade det blåa lampor och när vi nästan var framme vid lekplatsen såg vi ambulans, polisbil och många brandbilar. "WIOWIOWIO" lät jag och blev såklart intresserad av dessa fordon. Det brann i en lägenhet, men som tur var så blev ingen människa skadad.
Vi lekte i ca 30 minuter, sedan gick vi hem och fortsatte att leka inomhus.

Nu har jag lärt mig ett nytt, svårt ord. "Bobobba", det är jordgubbe det.
Ikväll stod det en stor katt i hallen och jamade, men det visade sig att det var mormor som busade.
Hon kom lagom till mitt kvällsbad och fick agera badvakt en stund medan mamma gjorde i ordning inför morgondagen.
Efter badet fick jag på mig en pyjamas som legat länge i lådan. Jag fick den i 1-årspresent av Marie, Amanda och Magnus, och nu passade den perfekt. Jag var väldigt söt i den... speciellt när dagens sista krafter förbrukades genom att hoppa jämte bilen så att mitt nybadade hår stod på ända.

1 kommentar:

  1. Det var lite spännande att se när bilarnas blåljus var på. Nu var du änna inpå.
    Du har ju själv en röd bil. Den är fin.

    SvaraRadera