fredag 13 januari 2012

Kallt men skönt


Alvedonen gjorde nog susen igår för jag verkar må bättre idag. Jag har varit väldigt snorig, men ingen feber i alla fall.
Efter en lång stunds morgonmys i mammas säng tog vi på oss ytterkläderna och gick ut. Det var ca 2 grader, lite blåsigt men soligt. Mamma kände nog att vi behövde få lite frisk luft i lungorna.
Vi gick bort till lekplatsen, men vi var nog bara där i 5 minuter. Sedan gick vi hem och jag fick smörgåsrån och mjölk. Vi var båda mycket piggare när vi kom in igen.

Sedan har dagen varit som vanligt ungefär... middag, vila och massa bus.
Ikväll tittade jag och pappa i böcker. Plötsligt kunde jag med pappas hjälp säga nyckelpiga. Detta lät så väldigt sött och familjen skrattade. Det var sötast första gången jag sa det, men det fick vi inte med på film. Men ungefär såhär lät det...

 

1 kommentar:

  1. Roligt att du kan härma pappa.
    Det är bra att gå ut och byta luft.
    Gör det varje dag.

    SvaraRadera