tisdag 17 januari 2012

Fantasi och ork

Idag har jag varit på dagis. Det gick bra att lämna mig. Mimmi jobbade och eftersom det var ett tag sedan jag träffade henne hade jag mycket att berätta.
Idag hade jag inga "halkisar" på mig, fast det ska jag ha imorgon. Golven på dagis är rätt så hala och har man då full fart som jag ofta har så är det svårt att bromsa. Jag hade lyckats vurpa och slog kinden i en låda som stod på golvet. Som tur var så gick det bra och jag fick bara ett litet märke.

Ofta efter dagis är jag väldigt trött och det kan vara svårt att få tiden att gå fram tills dess att det är dags att sova. Det gäller att föräldrarna eller syskonen både har fantasi och ork.
Ikväll lekte jag och mamma med djuren och med maten. Sedan dansade jag "astronaut-dansen" på Sebastians rum med Emmas hjälp.Samtidigt som jag dansar så sjunger jag "AAAOOUUU" som troligtvis betyder astronaut. I alla fall så sjunger jag så när de sjunger "astronaut" i sången. Det kommer nog ett filmklipp med detta inom kort.

Innan nattning fick jag duscha ihop med mamma. Det är nog inte lika kul som att bada, men det duger.Allt med vatten är ju skoj.

2 kommentarer:

  1. Hej Mio!
    Berätta för mamma att halkisar är jätte bra på dagis, men inte i dina stövlar.
    Du kan ha halkisar inne, men kanske byta när du ska gå ut.
    Halkisarna under sockarna gör att man lättare fryser om fötterna då det är av plast.
    Saknar dig, hoppas vi snart kan leka igen.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Du har tur i oturen. Det kunde varit ögat du slagit i stället för kinden.
    Djur är roligt både låtsas och levande. Mat bjuder du dem på också. TACK, säger alla djuren.

    SvaraRadera