onsdag 11 januari 2012

Färger, besök och en långörad vän


Ingen blogg på två dagar. Det måste vara rekord?
Mamma har varit helt slut efter jobbet och inte orkat skriva. Dessutom hände det inte så mycket varken i måndags eller i tisdags. Jag var på dagis efter ett långt uppehåll och det gick nog ganska bra. Jag har i alla fall fått leka med mina kompisar och det är ju positivt.

Idag har mamma haft besök. Lotta kom och hälsade på. Dessvärre så var jag rysligt trött och missade nästan hela hennes besök.
När jag vaknade efter middagsvilan kom mormor. Hon ritade och lekte med lera en stund. Mamma bad mig om en gul penna och jag gav henne en gul penna, sedan ville hon ha en blå, röd och grön och jag klarade även detta. Plötsligt händer det liksom och jag bara kan.

Det finns en liten vän i detta hushåll som betyder mycket för mig, nämligen Kaninen Chilli. Jag blir vild när jag blir tillfrågad om jag vill följa med upp på andra våning och hälsa på henne. Jag skuttar, viftar och ropar JIPPI och "Lilli". Jag klappar fint och gosar så mycket jag bara orkar. När det är dags att gå ner igen så blir jag jättearg och vill inte alls följa med.

1 kommentar: