söndag 8 januari 2012

Grattis pappa


Idag fyller världens bästa pappa år. Jag väckte familjen så att vi kunde gratta honom med frukost på sängen.
Sedan plockade vi i ordning och mamma gjorde tårta.
14.30 ca kom första gästerna. Det var ganska mycket folk som kom idag. Farmor, gammelmormor, Conny och Rick kom först. Sedan kom faster Helen, farbror Janne, Mi och Ian, mormor, morfar, farbror Krille, morbror Christer, moster Pernilla, Andreas, Philip och Simon. Även två av Emmas kompisar kom och grattade.

Det blev smörgåstårta, vanlig tårta (som mamma gjort) och kakor som vi bakat.
Jag fick morfars gamla mobil som kunde lysa så fint. Dessvärre så fick jag inte ha kvar batterierna i den, för den kunde fortfarande ringa SOS-samtal. Nu kan den inte lysa längre.
Sista gästen gick vid 19-tiden och nu ska jag snart få kvällsmat och sedan är det natti-natt för min del.
Imorgon börjar verkligheten igen efter några riktigt sköna och underbara veckor ihop med familjen.

1 kommentar:

  1. Pappa hade födelsedag och du fick en mobil som lyste. Nästa gång får du önska något annat som lyser. t ex en ficklampa.
    Det var en jättefin tårta din mamma hade gjort. Kul att ha den på foto.

    SvaraRadera