lördag 7 januari 2012

Hemmasysslor

Idag har jag varit duktig och hjälpt till mycket. Jag har både bakat och städat. Mamma bakade och då ville jag vara med. Mamma gjorde sockerkaka och jag bakade vanliga kakor i min ugn. Sedan när kakorna var färdiga så gjorde vi rent våra spisar. Jag hjälpte även till med att dammsuga och skura golven.

Efter kvällsmaten idag så fick jag bada som jag brukar göra. Mamma har lärt mig att när man tar av sig kläderna så lägger man dem i tvättkorgen och jag har blivit jätteduktig på detta. Även tandborstningen fungerar bra nu.

Emma hoppade ner i badkaret ikväll och jag hällde jättemycket vatten på henne. Stundtals kiknade jag av skratt för jag tyckte att det var så skoj. Stackars Emma vad hon får stå ut med mycket, fast hon kanske tyckte att det var ganska roligt hon också.

1 kommentar:

  1. Idag har du jobbat hårt förstår jag. Kakorna ser riktigt goda ut och rent och fint har du gjort efter dig.
    Emma är bra att ha, både ute och inne.

    SvaraRadera