fredag 24 februari 2012

Buss, tåg och mat


Efter första natten i min nya säng vaknade jag pigg kl 4.30 och tassade in till pappa. Jag ville ha välling och efter en stund så fick jag det. När vällingen var slut tassade jag åter in till pappa och sa "bytta" vilket betyder byta. Pappa gick upp och bytte en välfylld blöja.
Sedan sa både pappa och mamma till mig att sova för de tyckte att det var natt. Jag lade mig i sängen och stannade där till ca 7.15.

Vi åkte ner till stan på förmiddagen och till min stora glädje åkte vi buss. Jag var helt begeistrad och upprepade flera gånger med ett leende på läpparna "Mio buss".
Nere på stan träffade vi mormor och åt mat ihop. Det blev pizza till mig, Emma, Alex och mamma, sallad till mormor och en rulle till Sebastian.
Sedan gick vi runt lite på stan innan vi gick ner och tittade på alla tåg. De var stora och lyckades verkligen fånga min uppmärksamhet. Sedan åkte vi bussen hem igen.

Mamma lade mig för att jag skulle sova middag... efter ca 30 minuter somnade jag. Jag var uppe och struttade runt några gånger innan jag gick med på det.
Sedan har vi bara tagit det lugnt... mamma har försökt att möblera om, men det är inte så lätt med tanke på vår lilla lägenhet.

1 kommentar:

  1. Det var ett fint kort på dej och dina syskon.
    Vad liten du är när du sitter i vagnen vid det stora loket.

    SvaraRadera