lördag 25 februari 2012

Första badet med familjen


Det gick riktigt bra att lägga mig igår... endast en gång behövdes innan jag somnade gott. Jag sov hela natten och vaknade vid 6.30 idag.

Efter en stunds packande, grejande och frukostätande åkte vi på utflykt. Det kanske var en turgissning eller ett önsketänkande från min sida... men när vi gick till bilen sa jag "BHAA" flera gånger.
Vi åkte till Sannarpsbadet i Halmstad och vi var inte ensamma om att åka dit.
När vi skulle byta om till badet var jag med pappa och brorsorna. Duschen var som vanligt en succé. Det verkade som att jag trodde att det var den roliga grejen vi skulle göra... jag ville inte gå därifrån.
Men när jag kom ut i själva badhuset var jag alldeles tyst, hade stora ögon och ett belåtet leende på läpparna.
Jag fick ett par egna armpuffar så att jag kunde få simma runt själv. Jag åkte även rutschkana och så gjorde jag tappra försök att fånga vattenstrålarna som kom upp från en bassäng.
Vi köpte mat där och jag åt en hel korv och en halv tallrik pommes. Inte så nyttigt kanske, men idag har vi bara myst.
Jag somnade ganska snabbt i bilen och vaknade inte innan vi nästan var hemma. Vi passade på att handla lite innan vi äntligen kom hem.
Nu är det mys, melodifestival och bus innan jag åter ska somna duktigt i min säng... hoppas vi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar