torsdag 23 februari 2012

Stor säng till stor kille

Idag har jag varit på dagis en stund. Innan dagis lekte jag med mormor som passade mig. Mormor fick även lämna mig själv på dagis och det gick hur bra som helst.

När jag kom hem väntade en stor överraskning. Jag hade fått en ny säng! Den var lång och så hade den inga spjälor. I den satt mina nallkompisar och välkomnade mig. Jag blev helt tossig av lycka och kröp ner under täcket med en gång. Jag myste en lång stund och skrattade glatt.

Efter kvällsmaten var det dags att sova på riktigt och pappa gjorde välling. Jag gick upp kanske åtta gånger för att kolla läget. Sista gångerna när pappa kom in kröp jag själv upp i sängen igen och plötsligt så somnade jag.

1 kommentar:

  1. Du har blivit stor!!
    Det var en fin säng du fått.
    Tänk vad mycket bus ska hitta på nu på natten när de andra sover.

    SvaraRadera