söndag 26 februari 2012

Sjuk igen :(


Igår skulle jag få vara med på mys och titta på melodifestivalen, men jag somnade innan jag ens fått på mig pyjamasen. Pappa fick krånglat på den och sedan lade han mig i sängen där jag låg kvar.
När melodifestivalen var slut drömde jag konstigt och mamma skulle stoppa in nappen. Jag fullständigt kokade... fort av med täcke, pyjamas, öppna fönster och ge mig febernedsättande. Jag hade 39,9 i feber.
Mamma fick i mig lite glass och vatten och efter en stund så kunde jag somna om.

Imorse var jag pigg igen... fast snorig. Eftersom mormor och morfar hade maten färdigplanerad så åkte vi ut en sväng. Vi åt middagen och efteråt så hjälpte jag gladeligen till att diska.
Sedan tog vi en nypa frisk luft. Solen värmde skönt och nästan all snö var borta... grönt gräs och blå himmel, nästan lite vår. Jag fick låna en fin, blå sjal av mormor för min var hemma.

Jag ville så gärna kolla till morfars traktorer så att de säkert mådde bra. De mådde prima och jag fick provsitta i dem. Tack morfar för att du har så fina traktorer!
Sedan somnade jag och när jag vaknade igen så hade febern kommit tillbaks. Vi åkte hem strax därpå.

Ikväll kom farbror på snabbvisit. Vi hann rita lite tillsammans och det tyckte jag var roligt. När vi åt kvällsmat märktes det tydligt att jag har ont i halsen. Jag smakade lite grann innan jag började gråta, peka in i munnen och sa "aj". Så imorgon blir det till att vara hemma och kurera sig. Feber och halsont = inget dagis.


1 kommentar:

  1. Hoppas att du inte får halsfluss. Då är det svårt att äta och att dricka.
    Våren längtar vi ill nu.
    MORFAR TAR NOG MED DIG PÅ EN ÅKTUR I NÅGON AV TRAKTORERNA.

    SvaraRadera