lördag 11 februari 2012

Kalas för morfar


Äntligen blev det ett besök till Åkulla för att fira morfars födelsedag. Han blev glad för presenten som han fick och även över att vi sjöng för honom.
Det blev kåldolmar till middag och jag åt bra... minst 25 kokta morotsskivor. Sedan blev det glass och när magen var proppmätt så somnade jag gott.

Mamma väckte mig innan fikat och jag matade mormor med både kaka och tårta. Sedan gick vi ut och åkte pulka och busade i snön. Vi gick/åkte till en större backe och jag åkte alldeles själv. Det gick fort!

Mormor och morfar hade köpt en liten keyboard som jag fick spela på. Den lät ganska roligt och konstigt, men den gick att använda ändå. Den hade mikrofon också som jag ville att alla skulle prova.

Jag har lärt mig en ny grej... nämligen att koppla ihop ord. T ex Mios jacka, mormors skor, pappas bil. Nu blir det ännu lättare att göra sig förstådd.

Nu blir det snart mys. Först ska vi äta taco's och sedan, om jag orkar hålla mig vaken, så blir det ännu mera mys till Melodifestivalen med hela familjen. Kanske vi hinner att klämma in ett bad också.


1 kommentar:

  1. Ny dag och nya upplevelser.
    Härligt att se och höra om dig och dina framsteg.

    SvaraRadera