tisdag 28 februari 2012

Riktigt dålig


Bilden ovan tog mamma igår. Jag var jättesjuk och hade hög feber. Alvedonen hjälpte bara korta stunder och då orkade jag knappt sitta upp. Det blev en dag i sängen med andra ord. Mycket sömn och de vakna/halvvakna stunderna tittade jag på TV.
Den där hemska, djupa och skällande hostan var tillbaks och på morgonen fick jag svårt att andas. Mamma öppnade balkongdörren och ställde sig med mig precis innanför så att jag inte skulle få för mycket drag och bli alldeles nedkyld. Den friska och kalla luften gjorde susen och efter en stund gick det att andas hyfsat bra igen.

På kvällen var jag piggare och då kom Krille och hälsade på med en trevlig tjej. Jag gjorde nog ett bra intryck även om jag var lite blyg i början. Som vanligt skulle föräldrarna skryta om hur duktig jag är och då undrade tjejen om jag kunde säga ketchup... jag vände och gick iväg och alla trodde att jag åter var blyg. Det rasslade till i köket och precis när mamma skulle kolla vad jag hade för mig för fuffens, då kommer jag gåendes i hallen med ketchupflaskan i högsta hugg och sa "Kättupp". Som de skrattade!

Idag har jag mått lite bättre. Jag har fortfarande haft feber, men inte lika hög som igår. Slemmet börjar lossna och det är väl bra, men jag får så mycket slem så att jag kräks. Jag har nästan inte ätit någonting, men jag verkar inte göra det när jag är sjuk. Lite välling och jos, några spagettistrån och lite smörgås.
Ikväll tyckte mamma att jag var så solkig av svett, snor, gammal välling mm, så hon duschade av mig snabbt. Jag fick även rent i min nya säng som jag sedan kröp upp i och somnade i nästan bums.

1 kommentar:

  1. Tänk att sjukdomar drabbar alla, små som stora.
    En del är lite sjuka en del mer.
    Förkylningar är övergående och snart kan du vara ute i solen och möta våren.

    SvaraRadera