torsdag 1 mars 2012

Dumma hosta


Jag mår lite bättre... eller ja, det beror på hur man ser det. Jag hostar något fruktansvärt. Antagligen är det allt slem som ska komma upp.
Igår var vi bara hemma hela dagen. Jag var totalt skogstokig när vi var inomhus och jag var feberfri... precis som att några dagars energi hade lagrats inuti mig och bara ville ut. Mamma gick en promenad runt huset med mig för att jag skulle få lite luft och sedan var jag lite mer harmonisk.

Idag hade mamma och mormor planerat en tripp till Ullared. Jag satt snällt i min vagn hela tiden och efter en stund så somnade jag. När vi kom hem igen fick jag mat och så sov jag igen.

Jag fick bl a strumpor, puder, ett pussel med Bamse (Bamschi som jag säger) och en badrock. Den kostade bara 30 kronor och var så mysig så mamma kunde inte låta bli. Mormor hittade en kanin som fick följa med mig hem också. Den har jag haft med mig hela kvällen. Innan jag kröp till kojs fick jag mysa framför TV:n, nybadad i min nya badrock med herr kanin tätt intill.

Det verkar som att det kan bli en jobbig natt. Jag hostar väldigt mycket som sagt, även när jag sover. Ibland vaknar jag och är ledsen... men jag har fått hostmedicin så vi kan inte göra så mycket mer. Bara hoppas på det bästa.

1 kommentar:

  1. "Du blir nog bra tills du ska gifta dig", så fick jag höra när jag var liten. Vi säger väl så idag också tycker jag.

    SvaraRadera