tisdag 6 mars 2012

Besök hos doktorn


Tanken var att jag skulle ha gått till dagis idag, men det blir inte alltid som man tänkt. Jag var fortfarande inte tillräckligt frisk tyckte föräldrarna så mamma fick stanna hemma med mig idag igen.
Vi fick tid hos en doktor 10.30 eftersom  jag varit sjuk i mer än en vecka + att det inte var en dum idé att kolla upp mig (även om jag är mycket friskare nu än förra veckan).

Jag var skeptisk när vi gick in i undersökningsrummet och när doktorn tog fram sitt stetoskop. Det hjälpte inte att jag fick ett eget att leka med. Men doktorn var duktig på att förvilla mig och plötsligt var det färdigt.
Jag fick ett sjukintyg eftersom mamma varit hemma med mig så länge samt diagnosen övre luftrörsinfektion och svullen trumhinna. Jag ska vara hemma tills på fredag... då blir det dagis förhoppningsvis.

Aptiten har varit bra och jag har ätit både frukost (rån med ost), middag (pastaskruvar och korv), mellanmål (glass) och kvällsmat (1,5 pannkakor). 2 flaskor välling har också slunkit ner. Jag har mycket att ta igen!

Kaninen som jag fick av mormor har varit med mig i stort sett hela dagen. Den har åkt vagn, tittat på TV, lekt med leksaker och sovit jämte mig i sängen. När mamma stoppat om mig täcket så ser jag till att kaninen också får lite på sig. "Ninnin täcke", säger jag och när mamma stoppat om kaninen så tackar jag så sött. Jag ska ha puss och så även "Ninnin innan vi somnar gott båda två.

1 kommentar:

  1. Mysigt med en grå kanin.
    Han är både söt och fin.

    SvaraRadera