fredag 2 mars 2012

Premiär för hink och spade


Natten var ganska hostig och dagen har varit likadan.
En stund innan middag var jag så rastlös så mamma bestämde sig för en promenad till affären. På vägen hem gick vi och hälsade på kompisarna och Mimmi på dagis... de var ute i vårsolen och lekte.

Jag ville inte ha middag utan fick bara välling innan jag totalhavererade i sängen. Sedan sov jag en lång stund.
Det var fortfarande soligt och ganska varmt vid 14-tiden, så vi gick ut igen. Denna gång fick hinken, spadarna, lastbilen och lite andra saker följa med. Det var roligt trots att mamma fick torka under min näsa ett antal gånger. Vi åkte rutschkana och så gungande jag en stund också... högt och länge.
"Bappii", som låg i feber igår, behövde också få lite luft och var med ute båda gångerna.

1 kommentar:

  1. Det är bra att du tar mamma med dig ut på promenad. Hon behöver också frisk luft.

    SvaraRadera