fredag 9 mars 2012

Full i sjutton

Det får bli en kortis idag och vi får se om det kommer någon bild senare.
Jag, pappa och Basti har varit hemma idag. Vi mår mycket bättre alla tre i alla fall. Mamma har jobbat och de andra två har varit i skolan.

Jag hittade på bus idag. Pappa tyckte plötsligt att det blev väldigt tyst ute i köket där jag befann mig. Han ropade till mig och jag svarade väl, men inte så engagerat kanske.
Tillslut fick pappa gå och se vad jag hade för mig. Jag lekte i skafferiet där det finns mycket skoj. Jag hade hittat en stor burk med ris i, plockat av locket och stod och lekte med decilitermåttet som låg i. Vad pappa inte först såg var att jag hade matat brödrosten. Det låg inte ett enda riskorn utanför, men i brödrosten däremot... den var halvfull. Jag försökte att se oskyldig ut och hade händerna på ryggen, men jag var ganska avslöjad.

Nu befinner jag och Alex oss hos mormor och morfar. Jag har fått göra massa skoj alla redan... duscha, äta, läsa, leka, spela piano och gosa.

Undrar om mamma såg mitt andra bus jag gjort... jag hade nämligen lyckats trycka ner ett linsskydd (till en kamera) i ett glas fullt med vatten. Det passade precis i glaset och det kanske var därför jag skulle placera det där... bara för att se om det gick.

1 kommentar:

  1. Nu får du forsätta dina upptäcksfärder hos mormor och morfar.

    SvaraRadera