torsdag 10 maj 2012

Målat och grejat


Idag är det torsdag och mormor kom och hälsade på trots att mamma inte var på ridning. Det var kul att vi tre fick lite tid tillsammans.
Jag har målat med mina nya vattenfärger, diskat, byggt höga torn med klossarna och så var vi på blomsterlandet och handlade ännu fler blommor och grejer till balkongen. Det kommer att bli så fint på vår lilla oas.

Igår var både jag och mamma sjuka. Jag hade feber och hostade rysligt... mamma hade ont i hela kroppen och kände sig risig och febrig även hon. Idag har hon mått bättre, jag har inte haft någon feber, men jag hostar stundtals och har det riktigt jobbigt. Natten var ingen höjdare och jag vaknade flera gånger. Men nu är det på bättringsvägen hoppas vi! Massa kompisar på dagis är och har varit sjuka, så det är väl därifrån jag har fått det.

1 kommentar:

  1. Bra att du lär dig diska, även om det finns maskiner för det. Alla grytor och stekjärn får inte plats och måste diskas för hand, för att man ska få plats för nästa måltidsdisk.
    Mormor tycker också det är roligt att få hjälp.

    SvaraRadera